Super cena

GT Sensor Elite 2017
9 399,00 zł
10 799,00 zł
Cannondale Trail 4 2017
3 199,00 zł
3 699,00 zł
Cannondale Scalpel-Si 5 2017 SUPER CENA
12 999,00 zł
14 499,00 zł
Cannondale Trail 5 2017
2 749,00 zł
3 149,00 zł

Dostawa towarów w dwadzieścia cztery godziny.

 

 

 

/ GT





Marka rowerowa GT została założona w 1972 roku przez dwóch amerykanów- Gary'ego Turner'a i Richarda Longa w Santa Ana w Kalifornii. Gary był inżynierem i spawaczem. W swoim garażu najpierw naprawiał instrumenty muzyczne, dopiero później zajął się tworzeniem ram rowerowych. Miał dosyć duże doświadczenie w spawaniu, ponieważ już wcześniej konstruował i budował ramy do wyścigowych samochodów typu drag ster, którymi również sam się ścigał. Natomiast z rur wykorzystywanych przez niego do produkcji podwozi, zaczął budować ramy pierwszych BMXów dla swojego syna. Konstrukcje jego zostały od razu zauważone, ponieważ wyróżniały się lżejszą wagą i zdecydowanie odporniejszą na zniszczenie konstrukcją. Wkrótce Turner zaczął dostarczać podobne ramy dla innych dzieciaków. W tym czasie Richard Long prowadził własny sklep z rowerami i coraz bardziej zauważał rosnący popyt na ramy produkowane przez Garego. Jak nietrudno się domyślić obaj Panowie szybko rozpoczęli współpracę, której dalsze losy potoczyły się bardzo szybko. 
I tak w 1979 roku narodziła się marka GT Bicycles. Turner i Long zaczęli sprzedawać ramy dystrybutorom rowerów w USA i w Europie. Firma cały czas się rozwijała, zaczęła nawet sponsorować wyścigi BMXów. Duet Gary i Long świetnie się sprawdzał. Gary był świetnym projektantem i rzemieślnikiem, a Long doskonałym biznesmenem. Gdy boom na BMXy zaczął słabnąć, GT przystąpiło do eksperymentu z rowerami górskimi. Na kolejny sukces nie trzeba było długo czekać, a nowe konstrukcje w szybkim czasie stały się niezwykle pożądane przez bajkerów na całym świecie. GT Bicycles rozwinęło również własny projekt roweru do down hillu, na którym Nicholase Vouilloz zdominował światowe wyścigi zjazdowe na całym świecie. W 1991 roku włączono do kolekcji rowerów górskich legendarny model Zaskar. Jest to jedyny rower w historii, na którym wygrano zawody pucharu świata w trzech różnych dyscyplinach kolarstwa: DH, XC i Traill. Wtedy była to jedna z pierwszych ram rowerowych wykonanych z aluminium, mogąca na dodatek znieść o wiele więcej w terenie niż wszystkie konkurencyjne konstrukcje. Między innymi z tym modelem marka GT stała się oficjalnym sponsorem amerykańskich zespołów rowerowych podczas Igrzysk Olimpijskich w Atlancie. Na BMXach tej marki jeździł również jeden z najbardziej utytułowanych riderów w historii X Games, świętej pamięci- Dave Mirra.
Model GT Zaskar jest produkowany do dnia dzisiejszego pod tą samą nazwą.
 
W 1996 wydarzyła się tragedia, która zapoczątkowała ciężkie czasy w firmie. Współzałożyciel firmy Richard Long zginął w wypadku motocyklowym. Rada Nadzorcza w szybkim czasie chciała sprzedać firmę. Zaczęły się problemy z dostawami. Były wzloty i upadki, przy czym tych drugich było zdecydowanie więcej. W 2001 roku firma GT ogłosiła bankructwo i przestała istnieć. Próbowano odbudować markę i ją wskrzesić, ale bez efektów. Dopiero pod koniec 2002 roku Bob Ippolito, kiedyś bliski współpracownik Longa, zauważył potencjał firmy i zatrzymał trzech kluczowych członków ekipy GT. Wykupiono małą działkę pod fabrykę w stanie Kalifornia i stopniowo powracano do biznesu rowerowego. W roku 2005 marka odrodziła się na nowo. Na targach Eurobike pokazano nowe modele. Hans Ray i Brian Lopes promowali markę na zawodach, a w samej prasie rowerowej było coraz więcej informacji na ich temat. Ulepszono i zmodernizowano zawieszenie I-drive, wprowadzono ramy z karbonu, a rower zjazdowy GT DHI jest do tej pory jednym z najlżejszych tego typu sprzętów na świecie. Jednak bez wątpienia to co zapewniło marce GT Bicycles nieśmiertelność w świecie rowerowym, to wprowadzona już ponad 20 lat temu technologia Triple Triangle, czyli legendarne już linie sztywnych ram, które łączą w sobie to, o czym od samego początku marzyli wszyscy konstruktorzy i użytkownicy- obniżają wagę ramy i poprawiają jej sztywność. Ten charakterystyczny „trójkąt” możemy odnaleźć w takich modelach jak GT Aggressor, GT Karakoram, GT Avalanche czy wspomniany już GT Zaskar.